word verzuim professional

Wat doet een verzuim professional? Hieronder lees je meer over de functie, onze opleidingen en met welke vaardigheden en competenties je een succes maakt van je carrière.

Bij Stichting Held en Daad leiden we mensen op tot verzuim professional

Een baan als verzuim professional, iets voor jou?

Als verzuim professional bied je zowel werkgevers als werknemers advies en ondersteuning op het gebied van verzuim, preventie en re-integratie.

Je werkt nauw samen met je collega-casemanagers, bedrijfsartsen, psychologen, arbeidsdeskundigen, bedrijfsmaatschappelijk werkers en de werkgever om ziekteverzuim tot een minimum te beperken.

Je taken zijn uiteenlopend. Welke werkzaamheden je uitvoert, hangt af van de organisatie waarvoor je werkt. Je houdt je als professional in ieder geval bezig met de volgende taken:

• Het in kaart brengen van het ziekteverzuim
  • Adviseren van werkgevers over verzuim, preventie en re-integratie.
  • Coördineren van het verzuim proces tussen alle betrokken partijen

HOE KUN JE VERZUIM professional WORDEN?

Om te werken als verzuim professional, is het van belang dat je een relevant diploma op zak hebt. In veel gevallen heb je voor het beroep het denk- en werkniveau van een hbo-opleiding nodig. Een geschikte opleiding om aan de slag te gaan als Verzuim professional is de opleiding Regie op Verzuim (ROV) die Held & Daad jou biedt. Naast een relevante opleiding is het belangrijk dat je kennis opdoet van arbeidsrecht, de Wet Verbetering Poortwachter en de wet- en regelgeving over sociale zekerheid.

VAARDIGHEDEN EN COMPETENTIES

Wil je werken als verzuim professional, dan is het belangrijk dat je een aantal relevante vaardigheden en competenties ontwikkelt. Deze vaardigheden en competenties zijn voor het beroep van belang:

• Communicatieve vaardigheden
  • Analytisch vermogen
  • Inlevingsvermogen
  • Betrouwbaarheid
  • Klantgerichtheid

Lijkt het je interessant om tot de perfecte oplossingen te komen voor werkgever én werknemer? Dan is een baan als Verzuim professional via een leerwerk stage van Held & Daad absoluut aan te raden.

Stuur ons je gegevens en we nemen contact met je op

Andere opleidingen:

Ingrid werkt nu als
verzuim Professional

Na een periode van inactiviteit werd ik door mijn job coach gewezen op Held & Daad. De informatie op de website sprak me aan. De combinatie van starten in een nieuwe rol en het volgen van een opleiding heb ik als intensief ervaren en daarin heeft het team van Held & Daad mij goed ondersteund en werd er proactief meegedacht. Ik kan de rol van verzuim professional van harte aanbevelen en ben blij dat ik deze kans heb gekregen via Held & Daad. Deze club kan ik van harte aanbevelen!

onze supporters: