Over onze stichting

Bij Stichting Held & Daad bieden we sinds 2020 een unieke kans aan professionals met een beperking: een leerwerkstage die hen de weg opent naar een veelbelovende carrière als verzuimprofessional, loopbaanadviseur of duurzame inzetbaarheidprofessional. Wij geloven in de kracht van persoonlijke ervaring en begrijpen als geen ander de waarde van goede begeleiding en aandacht.

Over Stichting Held & Daad

Onze initiators kennen de markt van arbeidsongeschiktheid als geen ander en begrijpen de impact hiervan op sociaal, maatschappelijk en financieel vlak. Wij willen mensen niet labelen vanuit hun beperking, maar juist die levenservaring als extra kracht benutten, die ze kunnen inzetten in hun nieuwe rol als verzuim-, loopbaan- of inzetbaarheid professional.

Leerwerkstages

Meerdere malen per jaar starten wij met leerwerkstages, in nauwe samenwerking met toonaangevende partners in verschillende sectoren. Ons doel is om helden op te leiden tot deskundige loopbaanadviseurs en verzuim- of inzetbaarheidprofessionals. Dankzij onze ervaren jobcoaches en samenwerking met gerenommeerde opleiders, zoals CS Opleidingen, Wille en het Nederlands Instituut voor Duurzame Inzetbaarheid, zorgen we voor proactieve ondersteuning en begeleiding gedurende het hele traject.

Wil je deelnemen aan een leerwerkstage?

Er zijn verschillende mogelijkheden. Als je momenteel een uitkering bij het UWV ontvangt vanwege een arbeidsbeperking en interesse hebt in onze leerwerkstages, of als je samen met jouw werkgever een ’tweede spoor traject’ wilt starten, ben je van harte welkom om je aan te melden op onze website. Met toestemming van het UWV kun je deelnemen aan een leerwerkstage, waarbij je gedurende 6 maanden jouw uitkering behoudt of jouw salaris behoudt, afhankelijk van jouw situatie.

Wij zorgen ervoor dat je vanaf de eerste dag aan het werk gaat bij jouw beoogde werkgever. In de praktijk leer je immers het snelst. Na de eerste maand start je met de opleiding bij een van onze samenwerkende partners.

Baanzekerheid

Bij Stichting Held & Daad streven we ernaar om al onze helden vrijwel zeker van een baan te voorzien aan het einde van het traject. Hiermee dragen we bij aan het verminderen van werkloosheid, het tegengaan van krapte op de arbeidsmarkt, en het bevorderen van de arbeidsparticipatie van mensen met een arbeidsbeperking. Samen creëren we een inclusieve en bloeiende arbeidswereld.

Dus, als je op zoek bent naar een geweldige leerervaring en een kans op een succesvolle toekomst, nodigen we je van harte uit om deel te nemen aan onze leerwerkstages en je talenten te ontwikkelen tot waardevolle professionals. Bij Stichting Held & Daad staan we klaar om je te ondersteunen op jouw pad naar succes!

Onze opleidingen:

Rutger werd verzuim professional

Na een lange periode van arbeidsongeschiktheid kreeg ik steeds meer behoefte om mijn ervaring over de begeleiding bij ziekteverzuim te benutten in een nieuwe baan. Ik werd geattendeerd op Held & Daad. De combinatie van starten in een nieuwe rol en het volgen van een opleiding sprak me erg aan. Ik benut mijn praktijkervaring nu met mijn persoonlijke meerwaarde. Dankzij Held & Daad zie ik de meerwaarde van die aanpak. Ik wens andere mensen die hun levenservaring willen benutten eenzelfde leerwerkstage en baan.

onze supporters