word loopbaan adviseur

Wat doet een loopbaan adviseur? Hieronder lees je meer over de functie, onze opleidingen en met welke vaardigheden en competenties je een succes maakt van je nieuwe carrière.

Bij Stichting Held en Daad leiden we mensen op tot verzuim professional

Een baan als loopbaan­ adviseur, iets voor jou?

Een loopbaan adviseur is iemand die studenten, scholieren maar ook werknemers advies geeft op het gebied van hun carrière.

De taken van een loopbaan adviseur omvatten meestal het volgende:

• Het voeren van gesprekken met cliënten om hun wensen, behoeften, talenten en interesses helder te krijgen.
  • Advies geven aan scholieren of studenten over vervolgopleidingen, vakgebieden, beroepen, enzovoort.
  • Afnemen van interesse- of beroepskeuze tests.
  • Advies geven aan andere professionals, zoals HR-managers of P&O-medewerkers, over individuele cliënten.

HOE KUN JE loopbaan adviseur WORDEN?

Om te werken als loopbaan adviseur, is het van belang dat je een relevant diploma op zak hebt. In veel gevallen heb je voor het beroep het denk- en werkniveau van een hbo-opleiding nodig. Held & Daad biedt jou een geschikte opleiding om aan de slag te gaan als loopbaan adviseur. Naast een relevante opleiding is het belangrijk dat je kennis opdoet van arbeidsrecht, de Wet Verbetering Poortwachter en de wet- en regelgeving over sociale zekerheid.

VAARDIGHEDEN EN COMPETENTIES

Wil je werken als loopbaan adviseur, dan is het belangrijk dat je een aantal relevante vaardigheden en competenties ontwikkelt. Deze vaardigheden en competenties zijn voor het beroep van belang:

• Communicatieve vaardigheden
  • Analytisch vermogen
  • Inlevingsvermogen
  • Betrouwbaarheid
  • Klantgerichtheid

Lijkt het je interessant om mensen te helpen bij het maken van hun carrière plannen? Dan is een baan als loopbaan adviseur via een opleiding en leerwerk stage van Held & Daad absoluut aan te raden.

Stuur ons je gegevens en we nemen contact met je op

Andere opleidingen:

Ingrid werkt nu als
verzuim professional

Na een periode van inactiviteit werd ik door mijn job coach gewezen op Held & Daad. De informatie op de website sprak me aan. De combinatie van starten in een nieuwe rol en het volgen van een opleiding heb ik als intensief ervaren en daarin heeft het team van Held & Daad mij goed ondersteund en werd er proactief meegedacht. Ik kan de rol van verzuim professional van harte aanbevelen en ben blij dat ik deze kans heb gekregen via Held & Daad. Deze stichting kan ik van harte aanbevelen!

onze supp0rters: